De eerste week - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Katja Barendse - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Katja Barendse - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: katja

Blijf op de hoogte en volg Katja

25 Januari 2014 | Thailand, Chiang Mai


Het voelt alsof ik hier al super lang ben omdat ik al zoveel heb gezien maar vorige week was ik gewoon nog in Nederland. Het is dan ook heel moeilijk om alle indrukken en ervaringen op een blog te zetten want telkens als ik aan het schrijven ben schiet me weer meer te binnen, maar ik zal het proberen :)
We kwamen pas om 24:00 aan in bangkok dus die avond hebben we niks meer gedaan. De volgende dag zijn we met Eline naar een tempel geweest,chinatown in en toen met de boottaxi naar de befaamde Koh San road.
Hannah en ik waren op de terug weg ook nog in een soort demonstratie terecht gekomen tussen twee blokkades bij een van de grootste kruispunten van Bangkok, het was gelukkig totaal geen agressieve of enge sfeer!
bangkok is echt nog groter en drukker dan ik me had voorgesteld maar het is ook een super mooie stad.
Die avond hebben we heeeeerlijk gegeten voor echt geen geld en daarna op stap geweest met ook stef en pim
De volgende dag zijn we naar het Hualampong station gelopen, wat ook nog een heel avontuur was en hele opgave om niet in een tuktuk te belanden want iedereen stopt voor je als je met een backpack op loopt en probeert je in hun taxi of tuktuk te lokken. We liepen ook nog langs en jongensschool waar ze buiten heel synchroon kongfu of een andere vechtsport aan het doen waren.
Op het station hadden we met stef en pim afgesproken. Toen ik naar de wc ging kreeg ik mijn eerste cultuurshock momentje want wauw die wc was smerig en stonk en wc papier moest je blijkbaar apart afrekenen, gelukkig went dat snel haha.
In de trein viel het me heel erg op hoeveel contrasten dit land heeft. Achter een krottenwijk liggen gruwelijk mooie hotels en na een kleurrijk landschap komen er grijze lompe gebouwen en zo gaat dat maar door.
Toen we aankwamen in ayutthaya zijn we een hostel gaan zoeken en gaan eten we hebben daarna niet veel gedaan en zijn vroeg gaan slapen.
De volgende dag hebben we fietsen gehuurd in ayutthaya en zijn we langs de ruines gaan fietsen. Dat was erg mooi maar ik vond ook de gebeurtenissen er om heen leuk. We reden bijvoorbeeld langs (wij denken dat het dat is) een resort dat werd gebouwd en dat zag er echt super scary uit. Iedereen was in het wit gekleed en als een malle aan het vegen en toen we verder door fietsten waren ze zelfs zelf bomen aan het maken van gips , wat er echt super natuurlijk uit zag. Vervolgens kwamen we op de terug weg ook nog op de snelweg terecht en ook nog een op een brug dus dat was ook een hele beleving.
Diezelfde avond zijn stef en pim naar Phitsanulok vertrokken, hannah en ik besloten nog een nachtje te blijven.
Wij zijn de volgende dag vertrokken naar Lop Buri, dat is een stad met heel erg veel apen. De apen lopen overal, tussen de auto's door, over de elektriciteitskabels en op de enorme apen beelden en tempels die er staan. We wilden die dag ook nog naar phitsanulok vertrekken maar bijna alles wat mis kon gaan, ging ook mis. We hadden een oud treintijden schema waardoor we de eerste trein hadden gemist en de volgende kwam pas laat waardoor we om 04:00 zouden aankomen. Toen wilden we alvast naar chiang mai gaan maar de slaaptreinen waren allemaal fully booked. Dus we moesten derde klas naar chiang mai (dat duurt 13 uur) en nog tot 00:30 op dat station wachten (het was toen 18:00). Omdat er al een enge man naar ons toe was gekomen en we zo goed als alleen en met de zwervers op dat station waren besloten we weer terug te gaan naar ayutthaya. Aangekomen in ayutthaya hadden we weer heeel erg veel geluk want de slaaptrein had vertraging waardoor we hem net konden halen en er hadden mensen gecanceled waardoor we er net bij pasten. We konden nog niet slapen in de 'slaap'trein en gingen dus een rondje lopen we kwamen toen in een feest coupé terecht wat echt suuper gezellig was .Uiteindelijk door de monkeys en de feestcoupe een geslaagde dag gehad!
Aangekomen in chiang mai was ons gereserveerde hostel overbooked maar gelukkig heeft de super lieve eigenaar een ander hostel voor ons geregeld.
Dat is trouwens sowieso heel opvallend de mensen zijn hier zo super aardig en behulpzaam!
Ik ben waarschijnlijk de helft vergeten op te schrijven en we hebben vandaag ook al veel gezien maar nu ga ik ophouden want we gaan chiang mai nog even in:)
Liefsss,
Katja

  • 25 Januari 2014 - 14:47

    Margje:

    Lief zusje,

    Wat leuk om jouw verhaal te lezen!
    Wat een avonturen al en dat pas in de eerste week

  • 25 Januari 2014 - 14:49

    Els Van Hoorn:

    Ha Katja, wat boffen wij toch vandaag, eerst skypen en foto's ontvangen en nu dit verhaaltje op jouw blog. Veel liefs Els

  • 25 Januari 2014 - 14:53

    Felicia:

    Super leuk jongens!

  • 25 Januari 2014 - 15:31

    Monica Barendse:

    Haha heel herkenbaar dat van die stations wc!

  • 25 Januari 2014 - 16:32

    Harry:

    Ha Katja, een super goede start van de reis. Liefs, Harry

  • 25 Januari 2014 - 19:50

    Mignonne Kemps:

    Leuk verhaal Katja!
    De twee verhalen samen geven een geweldig beeld van jullie belevenissen!

    groetjes van Stefs moeder

  • 25 Januari 2014 - 21:31

    Machteld Terlingen:

    Hoi Katja, leuk om jouw verslag te lezen!

    Groetjes van Machteld (moeder van Pim)

  • 26 Januari 2014 - 01:29

    Iris:

    Wat een belevenissen!! En dat worden er meer en meer! De night market in chajng mai moet je niet missen! Liefs, iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Katja

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 11260

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 09 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: