verliefd op azië - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Katja Barendse - WaarBenJij.nu verliefd op azië - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Katja Barendse - WaarBenJij.nu

verliefd op azië

Door: katja

Blijf op de hoogte en volg Katja

08 Maart 2014 | Cambodja, Preah Seihanouk

Na the 4000 islands, die heel relax en mooi waren maar verder niet veel over te vertellen is verlieten wij het mooie laos voor cambodja, we zouden wel maar weinig tijd hebben voor cambodja ivm nepal maar we waren nu zo dichtbij dat we toch even een kijkje wilde nemen.
Helaas verlieten we niet alleen laos maar ook romaine, waar we tien dagen een hele leuke tijd mee hebben gehad!

Van laos naar chaos, na de kleine dorpjes en don det was de drukte en het lawaai van phnom penh wel weer even wennen. Ondanks dat we pas in de nacht aankwamen door een lekke band stonden er al meteen tien tuktuk chauffeurs aan je tas te trekken en mensen je hostels aan te bieden.

In phnom penh zijn we naar the killing fields geweest. Het was echt super heftig om te horen wat de cambodiaanse bevolking allemaal heeft mee gemaakt nog maar dertig jaar geleden.Toen is door de rode khmer bijna de helft van de eigen bevolking op gruwelijke wijze uitgeroeid. En de leider van de rode khmer (pol pot) is gewoon ongestraft en gelukkig op tachtigjarige leeftijd overleden. Dat wetende kijk je toch op een heel andere manier naar dit land waar nu nog steeds de bevolking heel weinig heeft te zeggen en heel veel mensen in armoede leven.

Verder hebben we in pnohm penh alleen nog iets van het nachtleven gezien met pim en bram, die daarvoor twee weken met stef en pim hadden gereisd. Daarna zijn we naar Kampot vertrokken, een stadje aan de rivier met een heel fijne sfeer.
In Kampot hebbben we Stef en Pim voor twee dagen gemeet, errug gezalig! Op scootertjes zijn we met hun langs prachtige zoutvelden en landschappen naar kep gereden. Stef en pim waren hiervoor naar koh rong geweest en terwijl hannah en ik helemaal onder de indruk waren van het witte strand en de blauwe zee vonden zij het maar 'mwahh'

Wauw die 'mwahh' kan ik nu heel goed begrijpen want Koh Rong is echt 'ohhhh' 'woow' het is een eiland met een witter dan wit strand dat het gewoon bijna pijn doet aan je ogen. En met helderder zee water dan het kraanwater, een waar paradijsje. het was dus heeel fijn om daar twee nachtjes te verblijven en niks te doen behalve een kreeft te worden in de zon! Als je snachts in de zee ging zwemmen werd je helemaal opgelicht en dan niet door tuktuk chauffeurs zoals in phnom penh maar door de plankton, bijzonder mooi:)2 nachten waren opzich genoeg maar ik zou er makkelijk een maand kunnen blijven plakken;p

Nu zijn we weer terug in Sihanoukville, eigenlijk zouden we vandaag in siem reap aankomen maar ik ben helaas pindakaas ziek geworden. Nu hebben we besloten (jaja het keuzes maken gaat steeds beter!) siem reap over te slaan wegens tijdgebrek (de 12e vliegen we vanaf bangkok naar nepal)en misschien later nog terug te komen naar cambodja want dit land is zo mooi en fijn en er is nog veel meer te zien! Om cambodja in negen dagen te doen was misschien een wat te optimistisch idee

Next stop, NEPAL! En daar heb ik grrruwelijk veel zin in en ik verheug me er al heel erg lang op, hoop dat nepal met haar himalaya wel aan mijn letterlijk hoge verwachtingen voldoet:)

P.s. ik vergeet het steeds maar voor de geinteresseerden, hannah en stef zijn ook te volgen!
Hannahkatja.reislogger.nl
Stefkemps.waarbenjij.nu

• 08 Maart 2014 - 08:14

Els:

Hallo lief kreeftje, goed hoor, dat het maken van keuzes steeds beter gaat. Straks krijgen we nog een hele andere Katja terug. Dikke knuffel van mama

• 08 Maart 2014 - 09:31

Margje:

Hey lief zusje ,

Heel veel plezier in Nepal!
    En wat een mooie foto's zeg van dat super witte strand!

Dikke knuffel van jouw zus

• 08 Maart 2014 - 10:04

Harry:

Van de oplichtende zee en het witte strand naar de oogverblindende bergen. Daar kun je ook verbranden: een kreeft in het hooggebergte. Heb je die warme jas nog? Zul je wel nodig hebben.
    Liefs xxx papa

• 09 Maart 2014 - 10:27

Teun:

Jaloers

• 09 Maart 2014 - 20:14

Jinske:

Ahhh zo gaaf allemaal katja!! Geniet ervan in Nepal :)
    Liefsss