Klaar voor vertrek :) - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Katja Barendse - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek :) - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Katja Barendse - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek :)

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg Katja

19 Januari 2014 | Nederland, Nederland

Ik fantaseer al lang over het maken van een verre reis, na de havo vond ik mezelf te jong en omdat ik ook nog niet wist wat ik wilde studeren ben ik toen nog maar twee jaar vwo gaan doen. In die twee jaar ben ik niet veel meer te weten gekomen over wat ik wil studeren maar een tussenjaar zou ik ook niet slim zijn omdat ik dan heel veel stufi mis zou lopen.

Toen ik hoorde dat de studiefinanciering pas een jaar later zou worden vervangen door een sociaal leenstelsel begon bij mij het getwijfel, zal ik nou gaan studeren?en wat dan? En waar? Of toch een tussenjaartje en een reis maken? Is dat niet eng? Kan ik wel zo lang van huis zijn?
Na lang wikken en wegen besloot ik een tussenjaar te nemen.
Toen begon het volgende getwijfel. samen of alleen?met wie? Vrijwilligerswerk of backpacken? thailand? Nepal? Maleisie? Australie? Nieuw zeeland?
Een van mijn doelen tijdens deze reis is dan ook om te leren knopen door te hakken haha

Na hard werken bij de appie australian coop sq enzz is het vandaag zo ver, samen met Hannah vlieg ik om 22:00 vanaf Schiphol via Abu Dhabi naar Bangkok.
Gisteren mijn tas ingepakt en verbazend genoeg zit hij maar tot net over de helft vol :)
Omdat de situatie in Bangkok nu wat onrustig is en we niet weten of de demonstraties een 'grote gezellige picnic' zijn of er een grimmige sfeer hangt brengen wij de eerste nachten in een superdeluxe hotel met gouden deurknoppen en zachte handdoeken door. Nadat we zijn bijgekomen en even hebben kunnen wennen aan de waarschijnlijk totaal andere wereld dan hier gaat het echte backpacken beginnen. We vertrekken dan samen met Pim en Stef naar het noorden van Thailand.
Wat we daarna gaan doen is nog een beetje de vraag. Nepal staat in ieder geval op mijn 'to do' list maar you never know

Ik heb er zin in en vreemd genoeg ben ik (nu nog) niet zenuwachtig, Ik vind het wel een beetje eng. Maar ik kan me ook echt niet voorstellen dat ik volgende week in een korte broek door Thailand loop.. ( ja ja ja 30 graden, zeker niet verkeerd)

Ik neem een tablet mee en heb de mogelijkheid om deze blog bij te houden maar ik zie het ook wel gebeuren dat ik daar misschien totaal geen zin meer in heb als ik daar ben. Als ik er niks op zet heb ik het in ieder geval wel heel erg naar mijn zin, is dat niet het geval dan zie je me wel weer in Den Bosch verschijnen.

Den Bosch, ik zal je/jullie missen.
Liefs,
Katja

P.s. whatsapp heb ik niet, smse en bellen wordt een beetje duur. Toch zin om ff te kletsen: mijn skypenaam is katjabarendse

  • 19 Januari 2014 - 10:40

    Jochem:

    Succes Katja! En heel veel plezier!!

  • 19 Januari 2014 - 10:42

    Els Van Hoorn:

    Lieve Katja
    Je gaat vast en zeker een hele leuke tijd tegemoet en heel veel succes met het leren van knopen doorhakken.
    Liefs Els

  • 19 Januari 2014 - 11:08

    Harry Barendse:

    Lieve Katja,
    Na het douanepoortje de ontknoping. Geniet van de vrijheid, de ontmoetingen, het avontuur en alle moois dat je gaat meemaken.
    liefs pappa

  • 19 Januari 2014 - 12:08

    Laila:

    Leuk Katjaaaa! Blijf deze wel updaten ! Kunnen wij ook mee blijven genieten van de avonturennnn :) En kun je later ook zelf terug kijken. SUPER VEEL PLEZIER. xxx

  • 19 Januari 2014 - 12:29

    Caroline Boogaard:

    Op naar een nieuwe horizon! Een heel mooie tijd gewenst.
    Jan & Caroline

  • 19 Januari 2014 - 12:39

    Marion:

    Lieve Katja, wat je de komende maanden gaat leren staat in geen een studieboek.
    Vind het hartstikke goed van je dat je in ieder geval deze knoop al hebt gehakt.
    Heeeel veel plezier en tot ziens in Amsterdam. Marion

  • 19 Januari 2014 - 12:40

    Margje:

    Lief zusje!

    Wat een leuk verhaal... Vandaag is t dan eindelijk zo ver... Ik ga je missen!
    Heel veel plezier en ik ben benieuwd naar t zusje die knopen door kan hakken na deze trip

  • 19 Januari 2014 - 12:47

    Margriet Bovendeerd-van Beckum:

    Beste Katja,
    Geniet van deze levenservaring.
    Een goede reis, veel plezier en wijsheid.!
    Groetjes, Margriet (nicht van je moeder).

  • 19 Januari 2014 - 13:49

    Ingrid:

    Dag Katja,
    Een hele, mooie, inspirerende reis wensen wij je toe! Geniet van alles wat je tegenkomt!
    Liefs, Ben en Ingrid.

  • 19 Januari 2014 - 21:34

    Maarten:

    Héél veel reis/avontuurplezier Katja, harstikke leuk dat je te volgen bent. Kijk uit naar je verslagen en ben ook heel benieuwd wat je tegen gaat komen.
    We buurten over een jaar zeker bij, tot dan.
    Groetjes Maarten

  • 20 Januari 2014 - 00:07

    Petra:

    Ha Katja,
    Wat leuk om te lezen, ik vind je stoer hoor! Geniet van deze bijzondere trip! lieve groetjes Petra

  • 20 Januari 2014 - 00:07

    Petra:

    Ha Katja,
    Wat leuk om te lezen, ik vind je stoer hoor! Geniet van deze bijzondere trip! lieve groetjes Petra

  • 20 Januari 2014 - 00:07

    Petra:

    Ha Katja,
    Wat leuk om te lezen, ik vind je stoer hoor! Geniet van deze bijzondere trip! lieve groetjes Petra

  • 20 Januari 2014 - 11:03

    Oma Uit Mook .:

    Lieve Katja , heel veel plezier . Dat je voorzichtig moet zijn hoef ik je niet te zeggen . Ik weet dat je dat bent . Ik hoop dat je heel veel boeiende verhalen hebt als je weer thuis bent . En dat je leuke mensen ontmoet .Ik zal je met plezier blijven volgen . Ik ben wel blij dat je niet in je eentje op reis gaat .
    Katja : een heel goede reis !

    Oma .

  • 25 Januari 2014 - 09:31

    Mignonne Kemps:

    Hoi Katja

    Heel veel plezier, geniet van deze bijzondere reis.
    En let je goed op Stef?

    Mignonne (moeder Stef)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Katja

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 992
Totaal aantal bezoekers 11269

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 09 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: