Back in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Katja Barendse - WaarBenJij.nu Back in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Katja Barendse - WaarBenJij.nu

Back in Bangkok

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg Katja

10 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

zo, het is alweer een tijdje geleden.
De laatste keer dat ik mijn blog heb bijgewerkt zat ik in Kathmandu.
Nu ben ik al voor de derde keer na Kathmandu in Bangkok en heb ik ondertussen nog twee landen bezocht, wel wat bij te werken dus.

Ik zit in een hotelkamer, helemaal voor mij alleen! Wat een luxe :)
Zwembad op het dakterras,op blote voeten in de kamer rondlopen en een eigen badkamer met zachte handdoeken! Maar ik zit hier niet zonder reden,

Het begon allemaal na de trekking in Nepal. In Phokara hebben we het rustig aan gedaan en niet teveel bezocht.
In Kathmandu zag ik Hannah weer en Sara uit Monaco, die we de eerste dag al hadden ontmoet.
Ik ben met Hannah in het weeshuis gaan kijken, leuk om te zien wat zij allemaal doet want we waren dan wel in hetzelfde land maar we deden allebei totaal andere dingen.
Iedereen van de trekking ging een voor een naar huis en Hannah verbleef in the farmhouse. Dus ik heb vooral met sara opgetrokken en flink wat sightseeing gedaan; een klooster bezocht en daar geslapen en naar een paar kleine dorpjes geweest wat wel heel leuk was omdat ze helemaal niet gewend waren aan toeristen.
Zelf ben ik nog naar Pashupatinat geweest, een heel heilige plek voor boeddhisten.
Het ligt aan een heilige rivier en als iemand overlijd dompelen ze het lichaam met de voeten en benen in het water en in datzelfde water zijn kinderen aan het spelen en lachen. Na een tijdje tillen ze het lichaam weer op en verbranden ze het op een houtstapel. En dat kun je allemaal zien. Nogal indrukwekkend en heftig dus.

Toen Sara en ik in een cafetje zaten om onze volgende bestemmingen voor te bereiden kwamen we op het impulsieve idee om samen naar Myanmar te gaan, in die tussentijd zou Hannah in Kathmandu blijven.
het was heel wat gedoe om een visum te krijgen door opkomende nationale vakanties maar het was gelukt. Een week en wat stress later zaten wij in Bangkok, en hebben we daar nog wat van het waterfestival mee gekregen.
Weer een paar dagen later kwamen we aan in Mandalay, Myanmar.
Ons plan was om in elf dagen het grootste land van zuidoost Azie door te sjeezen, lonely planet highlights dus.
Helaas was de start een beetje langzaam doordat we vast zaten door het vijf dagen durende waterfestival. Het is geweldig om te zien hoe die mensen vijf dagen kunnen genieten van het gooien met water en daar zooo veel plezier aan beleven. Maar op een gegeven moment wordt het wel vervelend want je kun helemaal niks doen zonder zeiknat te worden. Dus liet het onze plannen letterlijk een beetje in het water vallen.
In Pyin oo Lwin ben ik op precies dezelfde plek geweest als papa en mama 33 jaar geleden, en het was bijna niks veranderd!
In een groot park daar werd oud en nieuw gevierd, en het hele park zat dus vol met Birmezen. Toen voelde we ons echt een beetje 'famous' want iedereen wilde met ons op de foto omdat we blank waren.
Daarna zijn we door gegaan naar Bagan. Een stad met landschappen vol pagoda's. pagoda's overal!
Twee ochtenden zijn we vroeg opgestaan om de zonsopkomst vanaf een tempel te bekijken, twee keer is het mislukt. eerste keer konden we net de ene pagoda die wij wilden niet vinden, heel slim ja. en de tweede keer was het te mistig. Gelukkig werden we onze laatste avond wel beloond met een hele mooie zonsondergang die de teleurstellingen goed maakte.
Toen we een bus naar inle lake wilde boeken was er alleen nog maar plek in de 'middle seat', een chique benaming voor een ienieminie krukje in het gangpad.
Daar gingen wij de volgende dag. 9 uur op dat ieniemie krukje maar een geluk, ze hadden meer middle seat kaartjes verkocht dan plekken dus we hadden wel een heerlijke rugleuning, birmeense knietjes :)
Inle lake was die busreis meer dan waard! Het was er een stuk koeler dan de veertig graden in Bagan en een hele goede sfeer.
Het is heel bijzonder om te zien dat de mensen die daar wonen ook echt in het meer wonen. Het zijn allemaal huizen op palen en ze gaan overal heen in bootjes. En jeetje wat moeten die mensen een goed immuunsysteem hebben zeg want ze poepen,plassen,koken en wassen in en met het water uit hetzelfde meer.
Na elf dagen waren we weer in Bangkok en daar splitsten onze wegen, Sara ging naar India waar Hannah later naar toe zou komen en ik ging na een paar dagen naar Vietnam.
Helaas was ik ziek geworden in Myanmar en ging Vietnam niet zo goed van start, ik was heel moe en slap en eigenlijk een beetje reis- en Azie moe.
Ik wilde het nog even aankijken en ben met Leonoor die ik in Hanoi leerde kennen naar Cat Ba eiland in Halong Bay geweest. Een super super mooi eiland waar we ook op scootertjes rond hebben gereden en een boottocht gedaan maar toch kon ik er niet echt van genieten, heimwee.. En ik twee weken ervoor doodleuk roepen dat ik zo blij was dat ik nog geen heimwee had gehad. Maar de drie en halve maand ervoor heb ik te veel willen zien en doen en te weinig rust gepakt, nergens langer dan vijf nachten geslapen. Dat is dus mijn lesje voor de volgende keer, de tijd nemen.
Na een week te zitten twijfelen, skypen en huilen besloot ik naar Bangkok te gaan. Omdat ik vanaf Bangkok makkelijk naar eilanden in het zuiden kan, Stef en Pim in Bali opzoeken of naar huis toe.
En daar ben ik nu, en de heimwee is in Hanoi achtergebleven! Ik ben even lekker een paar dagen aan het relaxen aan het zwembad in Bangkok en ondanks dat ik het heel leuk had gevonden om Stef en Pim weer te zien ga ik over een paar dagen naar koh chang (eiland in thailand), en ik heb er weer zin in!
Daarna eindigen Hannah en ik hopelijk met een leuke fullmoon party in het zuiden;)

  • 10 Mei 2014 - 12:03

    Els:

    Ha lieve Katja,
    Super hoor , dat je toch maar mooi in je eentje, weer uit deze dip bent gekomen. Het thuis komen zal op 9 juni extra fijn zijn en als je toch eerder komt is het ook helemaal prima.
    Love you xxxxxxxx

  • 10 Mei 2014 - 12:20

    Margje:

    Lief zusje,

    Altijd leuk jouw verhalen te lezen, ga dan helemaal visualiseren :).
    Indrukwekkend die verbrandingen van die lichamen, dat vertelde Margot toen ook...
    Goede keuze die je nu hebt gemaakt om hier te verblijven!
    En... je hebt zooooooveel gezien en meegemaakt, een harde goede les!
    Genieten dus nu, chillen, relaxen....

    Love you ! xxxxxxxx

  • 10 Mei 2014 - 17:24

    Harry:

    Lieve Katja,

    Wow, ik ben onder de indruk van alle ervaringen die je hebt opgedaan. Wat maak jij veel mee!!! Hoogtepunten zoals de zonsondergang te midden van pagodes (unieke kleuren - kan me niet voorstellen dat je die op een andere plaats kunt ervaren), middelpunten en afzien (in de bus naar Inle Lake), en een mentale overwinning (over de vermoeidheid en heimwee heenkomen). Nu chillen en vakantie houden!
    Je trotse vader.

  • 10 Mei 2014 - 18:51

    Hans:

    Hoi Katja, leuk om je verhaal te lezen. Indrukwekkende tocht door Azië hoor. Super veel gezien. Dat neemt niemand je meer af. Groeten, Hans

  • 11 Mei 2014 - 01:14

    Kees:

    Hoi Katja,
    Volgens mij kom je twee keer zo groot terug als dat je heen bent gegaan.
    Knap hoor!
    Groeten uit Wijhe

  • 14 Mei 2014 - 10:20

    Jinske:

    Lieve katja,

    Wauwww wat een verhalen weer, super gaaf.
    En heel knap dat je over de heimwee heen bent gekomen, je mag trots op jezelf zijn.
    Geniet ze super erg van de laatste weekjes en maak er een mooi feestje van!

    Liefs


  • 14 Mei 2014 - 20:16

    Machteld:

    Hoi Katja,

    Het zijn ook wel erg veel indrukken....
    Maar die nemen ze niet meer af!
    Lekker bijkomen nu.....

    Groetjes,

    Machteld

  • 16 Mei 2014 - 10:55

    Carijn:

    Goed dat je het op papier zet mop!

    Ik ben weer helemaal bij gelezen!
    Kan niet wachten op de herhalong in het echt!!!
    Neem lekker de rust in Bangkok.

    Xxxx-jes

  • 16 Mei 2014 - 10:55

    Carijn:

    Goed dat je het op papier zet mop!

    Ik ben weer helemaal bij gelezen!
    Kan niet wachten op de herhalong in het echt!!!
    Neem lekker de rust in Bangkok.

    Xxxx-jes

  • 16 Mei 2014 - 10:55

    Carijn:

    Goed dat je het op papier zet mop!

    Ik ben weer helemaal bij gelezen!
    Kan niet wachten op de herhalong in het echt!!!
    Neem lekker de rust in Bangkok.

    Xxxx-jes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Katja

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 727
Totaal aantal bezoekers 11246

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 09 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: