Chiang Maii! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Katja Barendse - WaarBenJij.nu Chiang Maii! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Katja Barendse - WaarBenJij.nu

Chiang Maii!

Door: katja

Blijf op de hoogte en volg Katja

30 Januari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Wauw weer zoveel gebeurd afgelopen week, we hebben tempels gezien, naar een waterval geweest, avondmarkten bezocht, op stap geweest, super leuke mensen leren kennen en zelfs een nachtbezoekje aan het ziekenhuis.

in mijn vorige verhaaltje vertelde ik over onze reis naar chiang mai en daar zal ik nu verder gaan:)
Onze eerste avond daar wilden hannah en ik wel weer eens op stap, veel mensen hadden al verteld hoe leuk dat is in chiang mai enzz dus we hadden hoge verwachtingen.
Helaas werden die deze avond nog niet waargemaakt want er werd nergens alcohol geschonken en alles was om twaalf uur dicht vanwege de verkiezingen.. Uiteindelijk met een stel engelsen en canadezen in een tuktuk beland die ons naar de andere kant van de stad bracht, om er vervolgens daar achter te komen dat ons geld op is en we dus dat hele pokkestuk terug moesten lopen..
De volgende dag zijn we naar de tempel op een berg gegaan. Op weg daarnaartoe hebben we een heel leuk australisch stelletje leren kennen waarmee we eigenlijk heel de dag zijn opgetrokken en oa een waterval hebben bezocht.
Die avond weer eens heerlijk gegeten waarna we onze ogen uit hebben gekeken op de
Sundaymarket. Je kunt daar echt van alles kopen van sjaals en schoenen tot varkensoren. Ook werd er heel veel geld verzameld door bijvoorbeeld kinderen voor hun scholarship door te dansen en door blinde mensen door muziek te maken.
Daarna hadden we afgesproken met stef en pim en besloten we toch nog een drankje te doen in de rooftopbar. Stef en pim gingen naar huis maar wij bleven nog even met de meiden die we in de trein hadden ontmoet. Na twee biertjes besloten we te gaan omdat we fit wilden zijn voor de driedaagse tocht waar we de volgende dag aan zouden beginnen. Op weg van de roof naar beneden ging het mis ,hannah gleed van de enge trap en krak. We zijn liftend naar het ziekenhuis gegaan en daar werd hannah meteen geholpen. De zorg was denk ik gewoon goed maar jeetje wat een verschil met die glimmende ziekenhuizen in nl. Ook hadden de dokters hun gewone kleren aan. Uiteindelijk bleek hannahs grote teen gebroken te zijn.. De trekking verruilden we voor het zwembad, wat opzich ook wel even lekker was.
Wel zijn we nog met de amerikaanse elliot die we in ons hostel hadden leren kennen en asti, pim en stef gaan eten in een restaurant waar je benen onder de grond uit bungelen. Daarna zijn we met hun op stap geweest, was een goed avondje:)
Hannah en ik hadden ook nog een avond met de australiers afgesproken en pim ging mee. Stef lag helaas door een mislukte thai massage met een stijve nek in bed..
Gisteren zijn we naar the tigerkingdom geweest waar je foto's kunt maken met tijgers. Daar aangekomen vonden we de tijgers in de kleine kooitjes eigenlijk heel zielig en bleek het ook nog veel geld te zijn om een foto te maken dus dat hebben we maar niet gedaan.
Morgen vertrekken we naar Pai, waar ik heel veel zin in heb!
Nu ga ik maar eens aan mijn ontbijtje beginnen:)

Xxx

• 30 Januari 2014 - 07:02

Els Van Hoorn:

Hoi lieve Katja
    Leuk om te lezen en heel veel plezier in Pai
    xxxxxx Els

• 30 Januari 2014 - 07:43

Harry:

Ha lieve Katja,
    Fijn om te lezen. Hoop dat Hannah snel weer kan backpacken. Wel voorzichtig zijn maar ook weer niet op jullie tenen lopen. Veel plezier going north. xxxx Harry

• 30 Januari 2014 - 07:53

Jinske:

Lieve Katjaaa,,

Wat maken jullie een hoop mee zeg, wauwww.
    Geniet ervan en super leuk om af en toe zo'n verhaaltje te lezen!

Xx

• 30 Januari 2014 - 08:08

Margje:

Lief zussie!

Ook al spreek ik je over we chat, toch leuk zo jouw verhaal te lezen :).
    Ik kijk uit naar jouw foto's ...
    Haha hoezo stap je in een tuk tuk als je geen geld meer hebt voor de terug weg :p.
    Veel plezier in Pai en groetjes aan Hannah!

Dikke kus

• 30 Januari 2014 - 12:44

Iris:

Aah beterschap lieve hannie! En in pai kan je heerlijke hamburgers eten hahaha. Geniet ervan! Liefs, iris

• 30 Januari 2014 - 19:46

Marion:

Hee Katja, nou dat gaat goed he, volgens mij zijn jullie een prima reis duo . Dat is al te gek.
    Werkt aanstekelijk hoor die berichten. Krijg ook zo'n zin om weer naar Azië te gaan, hmmmmmm dat eten alleen al.
    Hier is het grijs weer, geniet want jullie zitten inde kleurenfilm.
    Liefs Marion

• 01 Februari 2014 - 21:52

Corrie:

Beste Katja,

We hebben elkaar voor je vertrek kort gesproken. Ik kan het niet laten je reisverslagen te lezen. Ik geniet ervan! Veel plezier, pas op jezelf en maak de juiste beslissingen. Groeten van corrie de coene